DIY vezetés a Csáth-tárlatban

Igazi karanténi tartalom - asszociációk, irodalom, festészet, zene és ki sem kell mozdulnod a fotelből:) Kísérletezésre fel!

Tárlaatvezetés a kiállításhoz:

A virtuális kiállításban az alábbi ikonra kattintva egy tárlatvezetés hanganyaga érhető el, ami segítséget nyújt a "látogatónak" a kiállítás értelmezéséhez. A tárlatvezetést elsősorban egyéni látogatóknak, pedagógusoknak ajánljuk, akik a hanganyag segítségével jobban átlátják a tárlat tartalmát, felépítését.



 

1. Bevezető gondolatok - A virtuális tárlat nyitóképén

A kiállítás létrejöttéről, címéről hallhatunk. Hogyan nézzük meg a tárlatot, milyen tartalmakkal találkozhatunk a terekben? 



2. Első terem: A hármas művész Brenner Józsefről hallhatunk gondolatokat, miközben életének számos szereplőjével és fontosabb helyszíneivel ismerkedünk. Milyen tartalmakat rejtettünk el az egyes ikonok alá? 



3. Második terem: "Jungot olvasom, Beethovent zongorázom"

Mit jelentett 1909-ben, s mit jelentett a fiatal Csáth Géza számára a budapesti Moravcsik-klinika? Hogyan látjuk Csáth Gézát fiatal orvosként, aki érdeklődni kezd a pszichoanalízis tanai iránt? Milyen orvos-karakterekkel találkozhatuk szövegeiben? Hogyan válik egy tehetséges fiatalember morfinistává ezekben az években?

4. Harmadik terem: Minden egész eltörött...

Ez a terem az író életének tragédiáját mutatja be társadalmi kontextusba ágyazva, illetve a személyes problémák felől szemlélve. Szól az első világháború borzalmairól, Csáth Géza írói szerepének elvesztéséről, félelmeiről, tévképzeteiről és visszafordíthatatlan tragédiákáról. Az író, aki Ady Endrével egy évben 32 évesen hal meg, hasonlóan látja szét esni világát, ahogy a kor írói érzékelik a századelő darabokra hulló szövetét. 

5. Záró gondolatok a kiállítás "emlékezet" tematikájú részében 

 

 

Csáth Gézához kapcsolódóan még érdemes az alábbi Csáth-kísérletek és a Kaleidoszkóp elnevezésű felületünket is felfedezned, amit az lábbi csempék alatt érhetsz el!