Küszöb - múzeum és nyelvi hátrány

KÜSZÖB - Hátrányos helyzetű gyerekek nyelvi kompetenciáinak támogatása múzeumi eszközökkel

A Petőfi Irodalmi Múzeum múzeumpedagógiai osztálya a látogatók lehető legszélesebb köre számára igyekszik inspiráló tanulási környezetet teremteni. Általános célja, hogy a kevésbé kiváltságos helyzetű csoportok is magukénak érezzék a múzeumot. 

A PIM irodalmi múzeumként hangsúlyosan nyelvhez kapcsolódó, szöveges tartalmak bemutatását vállalja, a nyelvi hátránnyal élő gyermekcsoportok számára azonban a szöveg médiuma gyakran kudarcélményeket hív elő, szorongást kelt és az elkerülés vagy oppozíció reakcióját váltja ki. Fontos tehát olyan hidakat építeni, amelyek ezeket a célcsoportokat is hozzásegítik a múzeum tartalmaihoz. A cél elérésének két iránya a látogatók szövegekkel szembeni ellenérzéseinek oldása és a múzeumi tartalmak közérthetőbbé, hozzáférhetőbbé tétele.

A Küszöb című projektünk hátrányos helyzetű gyermekeket oktató iskolai intézményekkel együttműködve, többfajta szakértő együttműködésében: gyermekpszichológus, iskolai pedagógus és gyógypedagógus bevonásával valósul meg. Célja, hogy közelítse a múzeum és a nyelvi hátránnyal élő tanulók világát.  Személyre és csoportra szabott foglalkozásainkon tantermi és múzeumi környezetben sokfajta képességre építünk és ezáltal igyekszünk a tanulók bevonódását növelni.

Nyelvhasználat és társadalmi háttér
Pedagógia
A projekt résztvevői
English