A tárlat látogatóinak az ott dolgozó diákjaink mesélnek röviden, kötetlenül Orlai Petrics Soma két Petőfi-portréjáról, amelyeken jól tetten érhető, hogyan kezdett kialakulni a költő körüli kultusz.
Petőfi még az Erdélybe, Bem seregébe való visszatérése előtt, ki akart lépni a közéletből. Elköszönt az újságíró és a katonaléttől és Mezőberénybe, Orlaiék családjához költözött. Ekkor ült modellt unokatestvérének, aki egyfajta pihenőidőt, idilli alkotóműhelyt ábrázolt 1849 júliusának elején. Ez a kép elveszett.
A festő jóval később, a világosi fegyverletétel, a bukás és Petőfi halála után több évvel újból hozzáfogott festményhez, több változatban. Mik az árulkodó nyomok, amik mutatják, Petőfi halála után készültek az alkotások? S mik lehetnek a képek között aprónak tűnő, de érdekes és jelentéses különbségek?
A festményeken szereplő széket 1885-ben, 36 évvel a költő halála után gyűjtötte be a Petőfi Társaság. Ennek másolatát pedig ki is próbálhatják a látogatók, hogy megtapasztalják, milyen Petőfi "helyében" ülni.
Időpont: február 20-24.
Helyszín: PIM, Petőfi-tárlat
A pop-up vezetés a kiállításra váltott belépővel megtekinthető február 20-24. között nyitvatartási időben.