V. Raisz Rózsa: Szövegszerkezet és stílus Márai Sándor kisprózai műveiben

Tartalomjegyzék

BEVEZETÉS. 7.
 
A SZÖVEG SZERKEZETÉRŐL. 8. Makro- és szuperstruktúrák a szövegben és a szövegtípus. 8–11.
 
Mondat és nyilatkozat. 11–15.
 
Mondattömb, konstrukciótípus és bekezdés.15–19.
 
A VÁLASZTOTT SZÖVEGEKRŐL. 20. A műfajról. 21–24.
 
Az egyik választott kötet: a Füves könyv stilisztikai-retorikai, szövegszerkezeti elemzése. 24.
 
Összefüggő mű-e a Füves könyv? 24–27.
 
A retorizáltság. 27–28.
 
A generikus jelentésről. 28–29.
 
Logikai kapcsolások. 29–33.
 
A szövegek szerkezetéről. 33–36.
 
A SZÖVEG MIKRO-SZINTJÉNEK VIZSGÁLATA. 37 Szövegmondattípusok
szerkezeti jellemzése. 37.
 
A mondathosszúság 37–40.
 
Átmeneti mondatformák és a mondatrend. 40–43.
 
Egymondatos szövegek a három Márai-kötetben. 43–54.
 
Halmozástípusok Márai-szövegekben. 54–60.
 
A körmondat: átmenet a mezoszerkezet felé. 60–71.
 
A MEZOSZERKEZETI SZINT ELEMZÉSE. 71.; Szentenciák és aforizmák szövegbeépülése. 71–77.
 
Szövegszerkezeti egységek logikai kapcsolásai és tömbösödése. 77–94.
 
Egy maxima és egy naplórészlet. 94–97.
 
Nézőpont, időviszonyok egy regényrészletben. 97–103.
 
Funkcionális mondatperspektíva: topik-komment-rendszer. 103–110.
 
A SZERKEZETI EGYSÉGEK ÉRINTKEZÉSE. 110.; Mindig a makroszerkezet tényezője a cím? 110–113.
 
A cím és a szöveg viszonyának további vizsgálata az Órarend című maximákban. 113–119.
 
Egy Krúdy-kisregény szerkezetéről: a makroszerkezet és a mezo-, mikrostruktúrák összefüggése. 119–128.
 
BEFEJEZÉS. 129–131.
 
IRODALOMJEGYZÉK. 131–136.
 
AZ ELEMZETT MŰVEK ADATAI. 136–137.
 
A SZERZŐ KORÁBBI, A KÖTETBE BEÉPÜLT DOLGOZATAI. 137.