Ady-lakás

„Gondolod, hogy szívig-láttál?/Minden vagyok, amit vártál”

„Egy fényképen láttam meg az arcát, és megszerettem” - meséli Boncza Berta Adyról írott visszaemlékezésében. De vajon lehet-e feltétel nélkül szeretni valakit, akit csak egyetlen fényképről ismerünk? Hogyan születik a rajongás?  Mi a 16 éves intézeti lány és a zaklatott életű költő találkozásának története? Milyen hosszú út vezet egy levéltől a házasságig? A foglalkozás során a résztvevők felelevenítik Ady és Csinszka megismerkedésének történetét, valamint fényképek, levelek, visszaemlékezések elemzésével kerülnek közelebb e két nem mindennapi egyéniség megismeréséhez. Ady és Csinszka utolsó közös otthonában és tárgyai között bepillanthatnak a 20. század eleji magyar művészvilág egy szegletébe is.

Ajánlott korosztály: 8-12. évfolyam

Időtartam: 60-90 perc

 

“Pár nap múlva Pesten leszek, lakásom: Veres Pálné utca 4.”

Milyen lehet annak az embernek az első otthona, akinek évekig „hotelszobák lakója” volt? Miről mesélhet a kíváncsiskodónak egy ember személyes tere és tárgyai? Hogyan adott otthont Boncza Berta Ady Endrének? Az interaktív foglalkozás a 20. század elejének lakhatási kérdései, a személyes tér élménye felől mesél Ady Endre éltének utolsó szakaszáról. A költő szövegeit, verseit és visszaemlékezéseket is feldolgozó beszélgetés során Ady Endre és Csinszka közös otthonába is betekintünk.

Ajánlott korosztály: 8-12. évfolyam

Időtartam: 60-90 perc

 

ReAdy – Kártyajáték

Most megint együtt ülnek az asztalnál: Ady és a Nyugat nagyjai. És ahogy illik, posztolnak, megosztanak, kommentelnek, 21. századi módra. Csatlakozzunk hozzájuk, hívjuk őket segítségül, és mondjunk véleményt verseikről, cikkeikről korunk legaktuálisabb kérdéseivel kapcsolatban! A PIM fejlesztésében készült kártyajáték kipróbálását csoportoknak, osztályoknak ajánljuk. Az interaktív foglalkozás keretében a résztvevők Ady egy-egy „posztjából” kiindulva formálhatnak véleményt a korszak irodalmáról, kulturális vagy közéleti problémáiról.

Ajánlott korosztály: 8-12. évfolyam

Időtartam: 90 perc

 

Határok

A függőség természetrajza Ady Endre életében és művészetében

Mit jelent az, hogy valaki valaki függő? Mitől függ? Hogyan? S legfőképpen, miért lett függővé? S hogyan jelenik meg ez a valamihez kötöttség, végletes kiszolgáltatottság az írásban? Vagy maga az írás lenne az?

Megannyi kérdés, melyek célja, tabuk nélkül beszélni a függőség természetrajzáról irodalmi szövegek segítségével, egy egyéni soroson keresztül.

Ajánlott korosztály: 9-12. évfolyam

Időtartam: 60 perc