Alkoss teret! // Iskola és múzeum – ONLINE

PEDAGÓGUSOKNAK

Időpont
-

FIGYELEM! A járványhelyzetre való tekintettel a program zárt ajtók mögött, helyszíni közönség nélkül valósul meg. Az eseményt online lehet majd követni a PIM Youtube-csatornáján és Facebook-oldalán.

 

Az új múzeumpedagógiai foglalkoztatónkban a terek reflektált „olvasására” és újraalkotására buzdítjuk az egyéni látogatókat és az iskolai csoportokat. Tele vagyunk kérdésekkel és szeretnénk közös gondolkodást kezdeményezni arról, hogyan hasznosító ez a minden ízében átalakítható tér például egy drámaórán vagy egy irodalmi témát feldolgozó iskolai projektben.

Fenyő D. György gimnáziumi magyar tanár és Kiss Gabriella színháztörténész, drámatanár előadásai nyomán a tér mint médium lehetőségeit villantjuk fel iskolai és múzeumi tanítási helyzetek során. Kiderül majd, hogyan alakult át az iskolák, osztálytermek tere az elmúlt évtizedekben, milyen pedagógiai módszerekben, tanulási helyzetekben jelennek meg a tér alakítására vonatkozó instrukciók és arról is hallhatunk, miben rokon egy kiállítás és egy drámajáték tere. Elgondolkodhatunk azon, van-e lehetőségünk a terek alakítására és kezelhetjük-e őket a tudatos önkifejezés eszközeiként. Mivel lehet gazdagítani egy iskolai órát vagy egy hosszabb iskolai projektet egy kiállítás tereinek értelmezésével vagy saját kiállítások megalkotásával?